Free songs
Home / Zdraví / Co všechno skrývá mrkev? Aneb zdravotní přínosy mrkve
Co všechno skrývá mrkev? Aneb zdravotní přínosy mrkve

Co všechno skrývá mrkev? Aneb zdravotní přínosy mrkve

Mrkev je oblíbeným druhem zeleniny, známá pro svou oranžovou barvu a sladkou chuť. Prodává se jak v supermarketech, tak na tržištích. Je docela běžně zastoupená v mnoha receptech. V tomto článku vám představíme některé zdravotní přínosy mrkve.

Zdravotní přínosy

Zrak

Jedním z benefitů jedení mrkve je zlepšení a udržení dobrého zraku. Mrkev je skvělým zdrojem vitamínu A, který zlepšuje zrak. Podporuje také integritu kůže a buněčných membrán. Bez vitamínu A bychom špatně viděli a nedokázali bychom správně zaostřovat. Nedostatek vitamínu A zvyšuje riziko poškození celistvosti pokožky a buněčných membrán.

Co všechno skrývá mrkev? Aneb zdravotní přínosy mrkve

Kardiovaskulární zdraví

Dalším zdravotním přínosem mrkve je ochrana srdce a tepen – tedy podpora kardiovaskulárního zdraví. Mrkev obsahuje spoustu draslíku, což je minerál, který pomáhá rozšiřovat tepny, díky čemuž jimi proudí více krve. Předchází také vysokému krevnímu tlaku. To znamená, že krví proudí nejen více kyslíku, ale i živin a snáze se všechno přenáší do celého těla.

Proti rakovině

Mrkev pomáhá v boji s rakovinou. Studie dokazují, že jedení druhů ovoce a zeleniny bohatých na antioxidanty (kam patří například mrkev) snižuje pravděpodobnost vývoje rakoviny. Různé kartenoidy obsažené v mrkvi se v boji s rakovinou osvědčily. Antioxidanty v mrkvi snižují množství volných radikálů v těle.

Mrkev navíc obsahuje beta-karoten, což je další významný antioxidant, který snižuje riziko vzniku rakoviny. V jídelníčku by mrkev neměli opomíjet ani mladí muži, protože beta-karoten pomáhá předcházet vývoji rakoviny prostaty.

Co všechno skrývá mrkev? Aneb zdravotní přínosy mrkve

Mrkev je výživná a má mnoho zdravotních přínosů. Zařadit je do svého jídelníčku můžete velmi snadno a hodí se jako příloha ke hlavním jídlům nebo zdravá svačinka. Jíst ji můžete čerstvou, nastrouhanou s jablky a citrónem, vařenou v polévce nebo pečenou s bramborami a dýní.

O Martina Baierová

Nahoru