Free songs
Home / Zdraví / Dlouhověkost a jak na ní

Dlouhověkost a jak na ní

Dlouhověkost je dar, který je ovlivněn hned několika faktory najednou. Tím prvním je genetika, která u některých jedinců funguje přímo až zázračně a díky ní se dožívají, i přes ne příliš spořádaný životní styl, vysokého věku. Druhým faktorem je psychický klid po celý život. Je jasné že čím více se člověk stresuje a nervuje tím více si ukrajuje ze svých let.

Dlouhověkost a jak na níPak musí mít člověk také štěstí, musí se vyvarovat zraněním, nehodám a nemocem, které by z jeho života taktéž odečetli nějaký ten čas, nebo by dokonce zapříčinili okamžitou smrt. A jako poslední, ale velmi důležitý faktor je zde zdravý životní styl. A to je věc kterou snad jako jedinou můžeme určitým způsobem ovlivňovat a dávat si na ní pozor.

Podle lékařů je nejdůležitější aktivní život plný zdravé stravy, pohybových aktivit, procvičování mysli a vyvarování se stresu. V desetimilionovém česku je nyní 510 osob stoletých a více.

Dlouhověkost a jak na níV Japonsku je toto číslo 32 000 a každý pátý Japonec je straší 65 let. I na tomto příkladu je vidět vliv okolního prostředí a životního stylu na délku života jednotlivce. Japonci mají totiž téměř 0% výskyt obezity a veliká spousta z nich pravidelně každý den cvičí například oblíbené taichi.

Dlouhověkost a jak na níSamotný pravidelný pohyb však není jedinou příčinou japonské dlouhověkosti. Jak je známo tento ostrovní národ konzumuje velikou spoustu ryb, mořských živočichů a zeleniny. Sladké je v této zemi servírováno jen jako chuťovka a vůbec není považováno za součást běžného jídelníčku.

Proto by jsme i my měli více zapojovat jednak pohyb, v podobě procházek či jiných náročnějších pohybových aktivit, ale také ve větší míře zapojovat do svých jídelníčků zeleninu a ryby a omezovat sladkosti, kávu a podobné neřesti, které nás sice na chvíli nabudí, ale ve skutečnosti připraví o to nejcennější co máme a tím je čas.

O Makawiel

Nahoru