Free songs
Home / Návody / Jak předejít problémům s DPF filtrem
Jak předejít problémům s DPF filtrem

Jak předejít problémům s DPF filtrem

Chcete-li předejít problémům s DPF filtrem pevných částic, dodržujte několik rad.

V případě, že využíváte automobil pouze na kratší vzdálenosti nebo s častým studeným startem, nekupujte si diesel s DPF. Naopak na delší trasy volte automobil, který má dpf filtr volkswagen. Diesel se zahřeje až při delší jízdě a teprve potom dojde k efektivní regeneraci filtru.

Průběžně při jízdě sledujte okamžitou spotřebu vozu. Moderní vozy, vyjma náklaďáků a pickupů americké výroby, regeneraci neoznámí. Díky zřetelné informaci lze předcházet při regeneraci možným problémům s vozem. Na většině vozů regeneraci poznáte díky okamžitému nárustu spotřeby paliva. Nevypínejte motor bezprostředně po ukončení regenerace.

Vyhněte se přerušení regenerace pokud zjevně probíhá. Raději si prodlužte trasu. Pokud často přerušujete regeneraci i nechtěně, dochází k častému nadměrnému mísení oleje naftou. Filtr pevných částic má potom značně zkrácenou životnost. Důležité je hlídat také otáčky. Příliš nízké nebo naopak příliš vysoké otáčky regeneraci přerušují nebo naopak samovolně spouští.

Dalším důležitým bodem je kupovat kvalitní naftu i olej. Nekvalitním palivem značně ovlivníte činnost DPF zrychleným zanášením nebo působením na vstřikovací čerpadla, EGR ventily, apod.

Víceválcové motory s přímým vstřikováním využívají vstřiky common rail. Tento systém umožňuje přísun paliva jak do vznětového tak do zážehového motoru. Jde o vysokotlaký zásobník – trubku, která drží vysoký tlak pumpy za pomocí paliv. Díky tomuto systému dochází k vytvoření lépe hořlavé směsi a vyšší účinnosti motoru. Common rail se uplatňuje v automobilech stále více. Zejména u nákladních. Poprvé byl použit v roce 1997 s použitím tlaku o hodnotě 1350 barů. Tyto hodnoty se s příchodem nových řad tohoto systému zvyšují. V roce 2008 hodnota dosahuje už 2500 barů.

O angelo

Nahoru