Free songs
Home / Zdraví / Nemůžete usnout? Zkuste tyto rady
Nemůžete usnout? Zkuste tyto rady

Nemůžete usnout? Zkuste tyto rady

Spánek je nesmírně důležitý pro naše fyzické zdraví a duševní pohodu a pokud ho máme nedostatek, negativně se to projeví. Pokud po večerech nemůžete dlouhodobě usnout, vyzkoušejte některou z těchto rad!

Občas je člověk tak unavený, že usíná ve stoje. Někdy má unavené tělo, ale bdělá mysl mu nedovolí usnout. Nespavost může mít i jiné příčiny, ve výsledku to ale vyjde nastejno – ráno jste nevyspalí a nevrlí při představě dalšího dlouhého dne a noci, kdy se převalujete ze strany na stranu a nemůžete usnout. Člověk by měl spát nejlépe osm hodin denně, bohatě však stačí i šest hodin. Pokud ale ráno musíte brzy vstávat a večer se vám nedaří usnout, je načase s tím něco udělat.

Spěte v nepřetápěné místnosti

Je zaručené, že se vám snáz usne, pokud ve vaší ložnici či pokoji nebudete zbytečně přetápět. Ideální teplota je kolem 18 °C, určitě by měla být o něco nižší než teplota pokojová. Ne každý však spí v oddělené místnosti, a proto před uložením se ke spánku alespoň vyvětrejte místnost.

Nemůžete usnout? Zkuste tyto rady

Odpoledne zapomeňte na kofein!

Tím je myšleno nepít kávu, zelený a černý čaj nebo Coca Colu a jiné energetické nápoje, které vám sice dodají energii, ale nabuzené buňky se potom jen stěží hodí zpět do klidu. Zvolte raději sklenku vína nebo bylinkový čaj.

Nic se nemá přehánět

Zhruba čtyři hodiny před spaním byste své tělo měli začít pomalu utlumovat. To znamená vyvarovat se náročnému posilování nebo vyčerpávajícímu cvičení. Prospět vám může například procházka.

Někdy člověku v hlubokém spánku brání obyčejná přemíra stresu.Ten můžete odplavit například poslechem instrumentální hudby nebo se zkuste uvolnit u oblíbené knížky ponořeni ve vaně s horkou vodou. A pokud žádná z těchto rad nezabere, raději se obraťte na lékařskou pomoc, nedostatek spánku může být zapříčiněn i vážnějšími důvody.

O Martina Baierová

Nahoru