Free songs
Home / Zdraví / Oříšky: účinné a zdravé antioxidanty
Oříšky: účinné a zdravé antioxidanty

Oříšky: účinné a zdravé antioxidanty

Proč jsou ořechy tak zdravé? Obsahují vysoký podíl nenasycených mastných kyselin(omega 3), což je zdraví prospěšné. U většiny potravin je to naopak a obsahují více nasycených kyselin. V případě ořechů je v nich těchto nasycených kyselin minimum. Pokud tedy chceme zajistit současně se stavem našeho organismu i fakt, že do jídelníčků zařadíme i ořechy (pokud na ně nemáme alergii), určitě si tím naše tělo pomůže, sníží se totiž hladina škodlivého cholesterolu.

Oříšky: účinné a zdravé antioxidantyMimo to mají ořechy i další prvky, které jsou pro naše tělo užitečnými živinami. Obsahují hodně vitamínu E (plodnost, omlazení), který je právě z řad antioxidantů. Účinně vám pomůže v boji proti s volnými radikály. Ořechy ovlivňují i tvorbu aminokyselin tvořených v krvi, kyselina listová jim tak zabrání v těle napáchat škody a postará se o lepší stav srdce. Dalším prvkem v ořechu je hořčík, který nepřímo ovlivňuje hodnoty krevního tlaku. Látky, které působí na srdce s pozitivním účinkem jsou i fytoestrogeny a steroly. Tím, že se nám nebude v srdečních cévách usazovat cholesterol, zajistíme srdci správnou funkci srdeční pumpy.

Díky argininu ořechy zlepšují krevní oběh a mají dobrý účinek i na cévy. Tím tedy ovlivňují průchodnost cév, ve kterých se neusazují tolik cholesterolu, který se podílí na vzniku sklerotických plátů. Pružnost cév je posílena, takže by neměla ani vyvolávat u lidí tak časté záněty žil.

Oříšky: účinné a zdravé antioxidantyVše je ovšem velmi individuální a je potřeba zdravě jíst téměř pořád. V praxi to tedy neznamená, že když sníme mastné jídlo a k tomu si dáme hrst oříšků, že na sobě budeme pozorovat markantní změny týkající se změny krevního tlaku nebo zlepšení stavu srdce. Ořechy jsou spíše náhradou za takovou potravinu, neměly by být konzumovány navíc. Hrst ořechů bychom si měli dopřát několikrát týdně.

Aktivní složky v ořechu je lepší sníst v syrovém stavu, pražením se ztrácí jejich živiny. Podobné účinky mají i arašídy, ale raději si je vyloupněte sami, solené mohou zvyšovat krevní tlak a navíc jsou pražené, takže opět tu není taková vysoká nutriční výživná hodnota. Alergie na ořechy a jejich stopové prvky v některých potravinách (mandle, para ořechy, lískové ořechy) je pro mnohé z nás hrozbou v podobě anafylaktického šoku.

O Makawiel

Nahoru