Free songs
Home / Internet / PR články musí být čtivé a zároveň optimální pro SEO
PR články musí být čtivé a zároveň optimální pro SEO

PR články musí být čtivé a zároveň optimální pro SEO

PR článek (Public Relation) je skoro slohový útvar. Je dnes velmi často skloňovaným pojmem a prakticky živí každého, kdo se pohybuje okolo webové reklamy a marketingu. S PR články se setkáváme dnes a denně. Má svá specifická pravidla a proto se stává pomalu skoro samostatným slohovým útvarem.

PR články poutavé pro čtenáře, optimalizované pro SEO s vhodnými klíčovými slovy

V prvé řadě by měly být PR články čtivé a poutavé. Nejčastěji se jedná o reklamu na výrobek či službu. Jedná se o to, že PR články by měly nejen podat čtenáři informace o službě či výrobku, ale musí být též čtivé, originální a musí umět v podstatě výrobek či službu prodat. Druhá stránka PR článku je „nelidská“, tedy má za úkol optimalizaci webu, tedy slouží pro SEO optimalizaci. Proto by PR články měly obsahovat výstižná a poměrně konkrétní klíčová slova, ale ne zase příliš specifická. PR články mají smysl pro lepší SEO a nabízí efektivní text, který je zároveň reklamou a zároveň optimalizován pro daný web.

Volba klíčových slov pro PR články vyžaduje zkušenosti se SEO i slohovou obratnost textaře

Volba vhodných klíčových slov (keywords) pro PR články je docela kumšt a vyžaduje tři věci – stylistické nadání, smysl pro marketing a zkušenosti se SEO. První věcí je, jak do textu klíčová slova umístit, aby nepůsobila příliš nápadně či rušivě a zapadala do textu přirozeným způsobem. Druhou částí je smysl pro reklamu, tedy jejich samotné zvolení dle druhu produktu a je nutné také myslet na to, kdo bude nejčastěji cílovým zákazníkem. A poslední věcí jsou zkušenosti se SEO, tedy kam do XHTML kódu klíčová slova umístit, tedy že nadpisy mají větší váhu než text v <p>, použití tagu <strong> ke zdůraznění důležitosti. Tag <strong> totiž pouze nezvýrazní text vizuálně, ale říká, že tato část je důležitá. A právě do „strongu“ často klíčová slova umístíme. Dále je nutno zvážit onpage a offpage faktory a spoustu dalších znalostí týkajících se webu.

Kvalitní PR články s vhodnými klíčovými slovy, optimální délkou i nepřílišnou generalizací

PR články tak musí splnit mnoho kritérií. Pro zákazníka musí být PR článek zajímavý a čtivý, pro vyhledávače zase musí obsahovat vhodně zvolená klíčová slova v důležitých částech XHTML kódu. Například máme-li prodejnu medu v Opavě, budeme asi volit klíčová slova obsahující „med“, „Opava“ či „prodej medu Opava“ a podobná. Naopak konkrétní adresa není příliš vhodná – tu právě lidé hledají, kde koupit med v Opavě. Ani přílišná generalizace není na místě – klíčové slovo „med“ je moc obecné. Volba klíčových slov je náročnější a vyžaduje zmíněné zkušenosti. Kvalitní PR články by neměly být ani příliš krátké, ani naopak není nutno psát pětistránkovou esej. PR články prokládáme obrázky, vhodně volíme nadpisy a přiměřenou délku odstavců. PR články jsou specifickým útvarem, s nímž se setkávají běžní uživatelé webu i SEO a SEM analytici.

O angelo

Nahoru