Free songs
Home / Zdraví / Zdravotní výhody moruše bílé aneb Jsou nějaké?
Zdravotní výhody moruše bílé aneb Jsou nějaké?

Zdravotní výhody moruše bílé aneb Jsou nějaké?

Moruše bílá je celosvětově rozšířena převážně díky bourci morušovému spřádajícímu hedvábná vlákna a díky sladkým plodům, které skvěle chutnají i sušené. Věděli jste však, že své využití mají i listy?

Moruše bílá pochází pravděpodobně z Číny a tento rychle rostoucí strom se odjakživa těší velké oblibě a úctě. Právě ve staré Číně poznali léčivé vlastnosti jejích listů už dávno a používali je například na přípravu čaje proti všemožným zdravotním potížím. V Evropě se však moruše nikdy jako léčivá rostlina neuchytila.

Listy z moruše jako všelék

V Číně se odjakživa čaj z listů moruše bílé používal například ke zmírňování horečnatých stavů a kašle, proti úplavici a revmatismu, na podporu funkce jater, posílení očí a udržení mladistvé pleti.

 Zdravotní výhody moruše bílé aneb Jsou nějaké?

Lék pro diabetiky

Morušové listy jsou unikátní, protože obsahují látku 1-deoxynojirimycin, která redukuje absorpci sacharidů ze sacharózy, laktózy a maltózy na monosacharidy. Zkrátka a dobře pomáhá při redukci hladiny cukru v krvi po jídle.

Snižování hladiny cholesterolu

Díky fytosterolům, kterých je ve 100 gramech sušených morušových listů až 46 miligramů, podporují listy moruše bílé snižování hladiny LDL – cholesterolu, známého jako „špatný cholesterol“. Snižují také riziko vzniku aterosklerózy.

Zdravotní výhody moruše bílé aneb Jsou nějaké?

Antistresová dávka

Morušové listy obsahují látku GABA, která výrazně pomáhá optimalizovat krevní tlak, předchází hypertenzi a podporuje hluboký spánek zcela přirozenou cestou. I proto je považována za antistresové činidlo.

Čaj z listů moruše navíc neobsahuje žádný kofein, a proto je vhodný i pro děti a starší lidi. Užívat jej můžete kdykoliv v průběhu dne a pro dobrý spánek i večer. Čaj má nasládlou chuť a pít byste jej měli zásadně bez cukru.

Na závěr je třeba připomenout, že zdravotní výhody moruše bílé pocítíte, pokud současně změníte svou životosprávu.

O Martina Baierová

Nahoru