Chystáte se napsat vlastní knihu? Skvělé! Tak v tom případě pro vás máme tři tipy, na co byste si měli dát pozor ještě před tím, než ji pustíte do světa.
Úspěšně vydat a začít prodávat knihu není nic jednoduchého. V následujících řádcích jsme si však pro vás připravili několik tipů, které by vás celým procesem měly provést.
Mějte jasný plán
Psaní knihy není maraton, ale dlouhý a namáhavý výšlap. Abyste efektivně předešli krizím a problémům, je dobré už od začátku mít jasný plán. Nejde jen o to, jak bude knížka a její obsah vypadat. Ještě než napíšete první řádky, přemýšlejte, jakým způsobem chcete vaše dílo vydat, kde budete shánět peníze v případě samonákladu, jakým způsobem budete váš titul propagovat. Obzvlášť u prvotiny je kvalitní plán naprosto klíčový. Protože když se vám podaří uspět, s dalšími kroky už vám pomůže váš nakladatel.
Nepodceňujte obálku
Jasně, obsah je král. Jenže obálka je císař. Pokud chcete, aby se váš titul umístil vysoko mezi žebříčky knih a aby databáze spisovatelů zobrazovala na prvních místech i vaše jméno, musíte tuto položku vyladit do posledního detailu. Špatná obálka, stejně jako název vašeho díla, může naprosto zruinovat vaše šance na slušné výsledky. Jestliže to tedy s psaním myslíte vážně, najměte si na tvorbu obálky profesionála. Konzultujte s ním každý detail a společně vytvořte takový přebal, který bude dobře prodávat.
Výběr tiskárny
Míříte do finiše? Tak právě nastal čas vybrat správnou tiskárnu. Ne tu kancelářskou, ale nějakou firmu, jíž svěříte tisk vaší knihy. Než se pro některou z nich rozhodnete, udělejte si průzkum a oslovte jich hned několik. Jejich ceny se totiž mohou výrazně lišit. Ještě před tím si však musíte určit, v jakém nákladu vlastně váš titul vydáte. A na základě toho se pak rozhodnout i o typu tisku. Pro náklady do 500 kusů je nejvhodnější digitální tisk. U vyšších nákladů už se vyplatí sáhnout po ofsetovém tisku. Ten je při větším množství cenově výhodnější.