PPC reklama patří k nejúčinnějším nástrojům marketingu na internetu. Umožní vám přivést na web lidi, kteří mají o služby vašeho charakteru skutečně zájem, navíc je cenově výhodná. Jaké jsou další její plusy?
Zobrazuje se vhodným lidem
Proč zobrazovat reklamu na longboard šedesátiletému pánovi? Ten si jej pravděpodobně kupovat nebude, děti má nejspíš odrostlé, jedině že by sháněl dárek pro vnoučata. PPC reklamy lze cílit jak podle věku, tak dle lokalizace či zájmů. Dokonce je možné využívat tzv. remarketing, což znamená, že zobrazujete inzeráty lidem, kteří váš web už někdy navštívili. Dobře se dá cílit například reklama na Facebook, protože sociální síť zná o svých uživatelích opravdu mnoho informací. A ano, i na sociálních sítích se používají PPC reklamy.
Je levná, protože platíte jen za proklik
Když si zaplatíte reklamní spot v televizi, budete muset investovat určitou částku nehledě na to, kolik lidí jej nakonec reálně uvidí. Podobně to funguje s novinami – ani tam nemáte zaručeno, kdo si váš inzerát přečte. S PPC je to ale jinak. Neplatíte totiž za každé zobrazení, ale pouze za uživatele, kteří na reklamu doopravdy kliknou a tím se dostanou na váš web.
Dobře se měří její úspěšnost
Přímo v reklamních systémech (v našich končinách je nejčastěji využívaný AdWords od Googlu či Sklik od Seznamu) je vidět, jak je konkrétní reklamní kampaň úspěšná. Kvalitní PPC kampaň se vyznačuje vysokým počtem konverzí, což lze snadno zjistit. U e-shopů je vhodné měřit ještě konkrétní hodnotu konverzí.
Není tak nepříjemná
Pro některé lidi jsou nepříjemné všechny reklamy, ale každý z nás raději uvidí inzerát na něco, co shání, než na věc či službu, která ho absolutně nezajímá. Jak již bylo řečeno, PPC reklamy se dají dobře cílit a zobrazovat jen lidem majícím o produkt reálný zájem.
Nepoznali jste ještě sílu PPC kampaní? Nemusíte se do nich pouštět sami, v začátcích byste nejspíš byli i dost zklamaní. Od profesionálů se vám dostane lepších výsledků. Zkuste to u PPCprofits.cz.