Free songs
Home / Zdraví / Vyzkoušejte těchto šest superpotravin!
Vyzkoušejte těchto šest superpotravin!

Vyzkoušejte těchto šest superpotravin!

Existují potraviny, jejichž přínos pro naše zdraví je zkrátka obrovský. Tak moc, že dostály předpony „super“. Které to jsou a čemu prospívají?

Obecně obsahují superpotraviny vysoké procento vitamínů, živin, enzymů, proteinů, vlákniny a antioxidantů, což jsou všechno látky, které naše tělo vyžaduje. Nejběžnější šestice superpotravin je tato:

Exotické avokádo

I když je v supermarketech běžně k dostání, patří avokádo pořád k exotickým a atypickým druhům ovoce. V porovnání s jinými druhy ovoce obsahuje nejvíce železa a tuků, samozřejmě celou řadu minerálů a vitamínů, a skvěle se hodí proti depresím, nervozitě a stresu. Oblíbené je i v gastronomii.

Vzácná hlíva ústřičná

Pokud potřebujete posílit svůj imunitní systém, jezte hlívu ústřičnou. Tato vzácná jedlá houba je výborným antioxidantem a ideální dietní potravinou, protože obsahuje velké množství bílkovin a vlákniny.

Vyzkoušejte těchto šest superpotravin!

Oblíbená chia semínka

Už staří Aztékové si je dopřávali a chia semínka tvořila podstatnou část jejich jídelníčku. Jejich jedinečná funkce spočívá ve vnitřní hydrataci těla, což má za následek celodenní pocit svěžesti. Doporučuje se proto přimíchávat chia semínka například do snídaně. Vitamíny a omega mastné kyseliny v nich obsažené podporují činnost srdce.

Goji aneb kustovnice čínská

Goji hojně využívá čínská medicína, má totiž příznivý vliv na kardiovaskulární systém. Díky vysokému obsahu vitamínu C účinně podporuje imunitu, pomáhá při hubnutí a zpomaluje proces stárnutí!

Vyzkoušejte těchto šest superpotravin!

Obyčejná brokolice

Neobyčejně obyčejná – a přitom velký zdroj hořčíku, vápníku a draslíku. Obsahuje velké množství vitamínu K, což prospívá zejména našim kostem.

Stroužek česneku

Česnek odpuzuje nejen upíry, ale také vysokou hladinu cholesterolu v krvi. Je zdrojem velkého množství prvků a snadno ho seženete.

Superpotraviny by měly být součástí vašeho každodenního jídelníčku.

O Martina Baierová

Nahoru