Free songs
Home / Návody / Problémy se spánkem – jak je zlepšit?
Problémy se spánkem – jak je zlepšit?

Problémy se spánkem – jak je zlepšit?

Spánek je důležitou součástí, která vám dodává energii na celý další den. Určitě jste už někdy probděli celou noc nebo se vyspali špatně. Další den je to problém, jste unavení, bez energie, snažíte se tělo nakopnout, dodat do těla potřebnou dávku kofeinu. Spánek je jedním z klíčových faktorů, který pomáhá při odpočinku a progresu.

Problémy s usínáním

Vidíte se v tomto scénáři? Večer sedíte nebo ležíte u televize, sledujete film nebo seriál. Následně si lehnete do postele, naposledy zkontrolujete mobil, příchozí e-maily, projedete sociální sítě, různé komunikační kanály a podobně. Možná někdy také usínáte u televize, která jede. A pak se nedivte, že se převalujete ze strany na stranu.

Smartphone z ruky pryč

Základem je určitě neusínat u zapnuté televize. Sledovat televizi v posteli a u toho usnout? To je špatně. Podobně je na tom i mobil v ruce, raději jej odložte a už večer na něj nekoukejte. Kvalita spánku totiž bude narušení – mobil, počítač, notebook, televize to vše hraje roli. Minimálně hodinu před spaním je dobré se tomu vyvarovat.

Správná postel

Moc parády a kvalitního spánku asi nenaděláte, když budete spát na rozkládací pohovce, gauči nebo proleželé matraci. Volte správnou matraci, která bude k vašim zádům šetrná, správný rošt, který je oporou pro matraci.

Hladovíte před spaním

Poslední jídlo jíte v šest večer a spát jdete o půlnoci. Mezitím žádné jídlo, protože přece hubnete. Tělo by však mělo jít spát dvě až tři hodiny po jídle. Hladovění ničemu nepomůže a vás může budit kručení v žaludku.

Teplo nebo zima

Spát je dobré v místnosti, kde je chladněji, teplo a horko jistě nepomáhá a nepříznivě ovlivňuje kvalitu spánku. Před spaním proto stáhněte o pár stupňů topení a vyvětrejte. Bude se vám mnohem lépe spát!

O Zuzana Žáková

Zanechte odpověď

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Nahoru